9 Mart 2010 Salı

Bilene Herşey Kolay


Aforizmalar dünyamızı çevrelemiş durumda. Konuşmalarımıza kattığımız özdeyişler sayesinde felsefi bir görünüme büründüğümüzü sanıyoruz, daha doğrusu cahilliğimizi örtüyoruz. Mesela ben her gün Fatih Terim'den bir yenisi duyuyorum. Söylediği metaforlar da cabası gerçi. Son günlerde orkestra şefi olmuş durumda mesela.. Hoş ben de severim, sürekli de okurum bir cümleye sıkıştırılmış hayatın anlamlarını. En çok ilgimi çekenlerden birisi de Johan Cruyff'a aittir. Şöyle der: " Futbol basit bir oyundur, zor olan ise futbolu basit oynamaktır". Geçen hafta herkesin dilinde Xavi'nin, Malaga'yı 2-1 yendikleri maçta attığı ara pas vardı. Satranç'ta 3 hamle sonrasını düşünen Kasparov'a inat, 3 oyuncu sonrasını düşündü Xavi ve bunu saniyeler içinde yaptı. Bir anda 5 Malaga'lı oyuncuyu oyundan düşürdü. Çok az futbolcunun sahip olabileceği bir yetenekti bu. Diğer bir deyişle çok az bir futbolcunun kendisi geliştirdiği bir hareket bu ara pas. Hani futbol basit bir oyundu diyesi geliyor insanın. Bu pas mı basit? Xavi'nin pası bi kenarda dura dursun şimdilik. Olayın diğer bir boyutu ise o pası anlayıp, koşuyu yapabilecek futbol bilgisine sahip oyuncu. Herkesin atladığı nokta olan Dani Alves'in yaptığı koşu. Yani futbol, takım arkadaşların futboldan anladığı zaman zordan kolaya dönüşebiliyormuş. Xavi'yi aldık getirdik Fener'e koyduk aynı koşuyu ilk 11 sevdalısı Mehmet Topuz yapar mıydı yani? İşin ilginç yani şuan Xavi'ye mi yoksa Topuz'a mı haksızlık ediyorum bilmiyorum. Yoksa Xavi tam pası atmadan önce oyunu durdurup Beckham futbol öğretiyor programı mı çekseydi? Sen buraya kaçıyorsun, sen çapraz yapıyorsun, ben pası sana atıyorum, sen de Messi'ye gönderiyorsun..Ya Beckham bizim ülkeye program çeksin, ya da mevcut kadrodaki oyuncuların hepsi futboldan anladıkları zaman bu olayları konuşalım..Son sözüm sana Cruyff: kurmuşsun takımını futbol kolay dersin tabi, gel de Deniz Barış'a anlat sen onu bir de...

Hala görmeyen varsa: http://www.youtube.com/watch?v=1mrNIuBl8cc

1 yorum: