17 Haziran 2010 Perşembe

Alex Ferguson


Bir+Bir derigisin ilk sayısından itibaren yayınladığı futbol derlemelerinden kısaca bahsetmiştim. Eric Cantona ve Lillian Thuram yazılarından sonra Alican Tayla’nın elinden Alex Ferguson ve Arsene Wenger derlemeleri geldi. İki büyük usta futbol ve hayat üzerine sahip oldukları deneyimleri ışığında pratik çözüm yolları ve kendi felsefeleri hakkında detaylar vermişler. İlk olarak Alex Ferguson’dan başlıyoruz.Buyrunuz..

Siyasete olan ilgi?
-Bir kere futbola olan ilgime 10 üzerinden 10 veririm. Ama siyasetle de çok ilgiliyim, siyaset tarhi okurum. Babam başta olmak üzere, büyüdüğüm çevredeki herkes solcuydu. Glasgow’un işçi mahallelerinde büyüdüm, sınıf bilinci ve dayanışma çok önemliydi. Clydeside’da liman işçisi olarak çalışırken halkın doğru dürüst temsil edilmenin ne kadar önemli olduğunu farkettin ve sendikaya katıldım. Hayatım boyunca İşçi Partisi’nin bütün halkın iyi bir sağlık sistemine sahip olabilmesi için uğraştığına, muhafazakarların ise tam tersine sadece en üst sınıflarla ilgilendiğine şahit oldum. Bugün, on küsur yıllık İşçi Partisi iktidarının ardından sağlık sisteminin net bir şekilde daha iyi olduğu aşikar.

Size “şampiyom sosyalisti” diyorlar. Bu kadar çok para kazanıp aynı siyasi görüşleri
savunmaya devam etmek mümkün mü?
-Tabii ki mümkün. Hala eski arkadaşlarımla görüşüyorum. Çok para kazanmış olduğum doğru. Ama çok çalıştım, vergilerimi ödüyorum ve kendimi işime adadım. Hayatınızı iyi kazanıyor olmanız işçi bir ailede büyürken kazandığınız değerleri kaybettiğiniz anlamına gelmiyor.

Genç, mültimilyoner futbolcular ve Teknik Direktörlük?
-Benim işimin bir bölümü oyuncularımın ayaklarının yere basmasına ve kişiliklerini kaybetmemelerine çalışmak. Buraya gelmelerini çalışma arzularına borçlu olduklarını sürekli hatırlatıyorum. Onlara şöyle diyorum: “Eve, annenizin yanına döndüğünüzde sizi bana yollarken nasıldıysanız öyle bulsun. Şöret ve paranın sizi yanlış yöne çekmesine izin vermeyin, yoksa annenizi hayal kırıklığına uğratırsınız.” Scholes, Gigs, Neville gibi oyuncular şan ve şöretin altından gayet başarılı bir şekilde kalkmayı başarmış profesyonellik abideleri. Eric Cantona da son derece kuvvetli kişiliğe sahipti. Takım üzerindeki etkisi düşünüldüğünde yaptığım en büyük transferdi. Çok büyüktü

Emekliye ayrıldığınıda sii bir köşe yazarı olarak görmek mümkün mü?
-Asla. En kötü spor yazarlarının bir kısmı eski futbolcu ve antrenör. Kendilerinden söz ettirebilmek adına vaktiyle beraber top oynadıkları kişiler hakkında verip veriştirmeleri utanç verici.

Muhafazakar Parti hakkındaki düşünceleriniz?(seçimlerden önce)
-Oy kullanmadan önce seçmenler iki kere düşünecektir. David Cameron(muhafazakar parti lideri) zengin çoçukların gittiği özel bir okuldan geliyor ve Oxford’dayken geri kafalı bir sağcı derneğin üyesiydi. Cameron’un politikası kendi benzerlerini kayırmak üzerine kurulu. İşçi Partisi mükemmel mi, hayır. Katılmadığım görüşleri var ama oldum olası işçilerin partisi olmuştur, öyle de kalacak. Muhafazakarlar oldum olası zenginlerin partisi olmuştur bu da değişmeyecek.

İzlediğiniz en iyi futbolcular kimler?
-Pele, Di Stefano, Maradona ve Cruyff

En büyü hayal kırıklığınız?
-Gazza’yı (Paul Gascoigne) transfer edememek. Şahane bir futboluydu, United’a çok yakışırdı.

İyi bir lider olabilmek için gereken üç önemli özellik?
Kontrol, değişimlere uyum sağlama ve gözlem. Etrafınızdaki herşeyi gözlemlemek, incelemek. Diğerlerinin göremediği tehlike ve fırsatları görebilmek. Zaman ve tecrübeyle gelen bir şey bu. Kazanmak için ise kazanma arzusu ve detayların üzerinde durmak önemlidir.

2 yorum:

  1. What a friend we have in Jesus
    He`s a saviour from afar
    What a friend we have in Jesus
    And his name is Cantona.

    YanıtlaSil
  2. Sen az Looking For Eric izlemişin yuspi:)

    YanıtlaSil