16 Şubat 2010 Salı

Herkese Göre Spor


Spor insanlar için hangi anlama geliyor? Bir futbol yada bir boks maçı izlemek ne manada değerlendirilebilir? Hemingway neden boğa güreşlerine ihtiyaç duyduğunu biliyordu.Boğa güreşleri bir resmi çevçeveliyordu onun için. Gerçeğin ne ve nerede olduğunu hatırlatıyordu. Peki bizim spor merakımız çok mu farklı? Ben neden bir spor taraftarı olduğumu biliyorum. Belki Hemingway gibi tam gerçekliği bulamıyorum ama bütünü tamamladığım anda bana birşeyler anlatacağını inanıyorum. Futbol izleyip, bira içen, tribünlerde bağarıp takımını destekleyen taraftarlar görüyorum. Onlar için bir rahatlama biçimi bunlar. Bu maçları değerlendiren, değerlendirirken keyif almaktan öte bu işi para için yapan yamyamlar görüyorum. Bana bir mesaj mı vermek istiyor acaba bu futbol diye düşünüyorum. Hayattaki para hırsının varlığını anlamak için sadece spor ve tamamlayıcılarına bakmak yeterli midir? Boks maçlarına bahis oynayanları biliyorum. Haliyle taraf tutuyorlar. Hiç bahise bulaşmayıp adrenalin için izleyen ben taraf tutmam deyip izleyenler de var.Her yumrukta sanki kendi vurmuşcasına aparkat sallayanlar... Peki bu dayak yiyen boksör için ses çıkarmayıp, karşındaki döveni desteklemek değilmidir. Taraf tutmamak mümkün müdür hayatta? Sessiz kalıyorsan, ezileni savunmuyorsan diğer ezen taraftasın demek değil midir? Kulüp başkanlık seçimlerinde geçilen süreçler, siyasetten, ülkeyi yönetenlerin yaptığı sahtekarlıklardan çok mu farklıdır sizce? Tenis maçında rakete vuran sporcunun attığı çığlık, mutlu sona ulaşmak, rahat etmek isteyen insanların sarfettiği efordan çok mu farklıdır? Bir at yaraşı, insanların günlük hayatlarında verdiği rekabete benzemiyor mu? Ne kadar hızlı koşarsak koşalım önümüze çıkan engelleri aştığımız sürece başarrılı değil miyiz? Potaya smaç yapmak için yükselen basketçi, yükseklerde olanın daha başarılı, hayatının tıpkı atacağı sayı gibi daha garanti olduğunu mu göstermek istiyor? Hakemi aldatarak penaltı kazanmak isteyen oyuncu, dalaverecilerden, hırsızlardan çok mu farkılıdır? Başroldekiler, en çok konuşulanlar hep gölü atanlar değil midir? Golleri yemeyip, atağı olgunlaştırlara yapılan haksızlık, fabrikada çalışan ve yöneticiyi kar'a geçiren işçilerden çok mu farklıdır?...Tabikide spordaki her devinim bir gerçekliği anlatmaya, bir mesaj vermeye yönelik değil fakat insanların hayatlarında karşı karşıya kaldıklarından çokda farksız değil gibi duruyor.Paralimpik olimpiyatlarında engelli sporcuların verdiği mücadele, hayatta her ne olursa olsun yaşamaya değer bir şeylerin bulunabileceğini anlatmıyor mu? Herkesin bu sorulara kendince cevapları elbette ki olacaktır.Nerden uyduruyordun, ne alakası var ulan diyenlere de saygı sonsuz.Sonuçta herkes görmek istediğini görür. Demek istediğim: birinci amaç eğlencedir,zevktir hobidir tabiki ama çokda boş seyirci olmamak gerekir sanki.İzleyip göremeyenlerden olmak istemediğim içindir yaptığım bu açılım...

1 yorum:

  1. sana katılıyorum. sporun hayatın yansıması olabilmesi için ortada bir kazanan ve kaybeden veya kaybedenlerin olması gerekiyo aslında.yoksa sadece ormanda koşu yapan biri ancak çok güzel bir kadın olduğu takdirde izlenir.insanları çeken de bu olsa gerek kazanmak.o başarı başkasına ait olsa bile kendi başarısıymış gibi hissedebilmek.taraf tutmanın başka bir açıklaması olamaz sanırım.

    YanıtlaSil